top of page
ניהול העסק

ניהול העסק

 

ניהול עסק הוא תהליך המובנה מכמה שלבים העשויים להיות מכריעים בהצלחת העסק ובבנייתו.

 

שלב מקדים וראשוני הינו הכנת תוכנית עסקית מפורטת שתגדיר בצורה פשוטה ומבונת מהם הצעדים והמטרות של העסק ובעליו.

התכנית תכלול בין היתר נושאים כגון:

-התנהלות כלכלית-פיננסי

-אסטרטגיית פעילות

-פעילות שיווקית.

 

שלב השני- לאחר תכנון תכנית עסקית יש לגבש תכנית עבודה הכולל לוחות זמנים ליישום התוכנית העסקית, חשוב שתוכנית העבודה שנקבעה תהיה ריאלית ותבוצע תוך פיקוח וביקורת שוטפת.

 

שלב שלישי- כמו בכל עסק המטרה העיקרית שלנו הינה הגדלת רווחים והכנסות. 

במסגרת ניהול עסק (בין אם קטן ובין עם גדול) באופן עצמאי על בעליו לנסות לחשוב באופן יצרתי כל הזמן  איך להגדיל את ההכנסות (וכפועל יוצא גם את הרווחים) של העסק.

ניהול נכון של עסק מתבטא בכך שהכנסותיו אינן תלויות במוצר אחד בלבד או בלקוח אחד בלבד.

חשוב כי בתור בעלי עסק נפעל להגדיל את מספר המוצרים הנמכרים ככל האפשר ובכך להקטין סיכונים (לפזר סיכונים).

מעבר לכך חשוב כי נחשוף את העסק שלנו לקהל היעד אותו אנו מעוניינים להשיג וזאת על ידי פעילות שיווקית נכונה.

 

שלב רביעי: תכנון הוצאות ומזעור עלויות.

מומלץ לבחון על בסיס שבועי (או לכל הפחות חודשי) כיצד ניתן להשתפר ולהוזיל עלויות. כשמנהלים עסק חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולוודא שאנחנו לא מוציאים כספים מיותרים.

ההתייעלות הפיננסית יכולה להיות כמעט בכל היבט בעסק לדוגמה בהתנהלות מול ספקים, תמיד עדיף לעבוד מול מספר ספקים במקביל.

כך אנחנו גם מנטרלים את התלות בספק ספציפי ושומרים על תחרות והשוואת מחירים בין הספקים השונים. 

 

שלב חמישי- ניהול מלאי נכון.

ניהול מלאי הינו תהליך קריטי בניהול העסק, מומלץ לנהל אותו באופן אחראי ומבוקר ולהגדיר כמויות מינימום ומקסימום אותם אנו מעוניינים לנהל. כמו כן מומלץ למנות (אם הדבר אפשרי מבחינת עלויות) בעסק מנהל מחסן/מנהל מלאי, כך נוכל להבטיח החזקת מלאי אופטימלי. 

 

שלב שישי: דוחות תפעול ובקרה.

אולי ההיבט החשוב ביותר בניהול העסק, הוא לבקרו על ידי דוחות בקרה ותפעול.

אין זה משנה אם מנהלים עסק קטן ו/או חברה גדולה, אנו בתור מנהלים של העסק חייבים לדעת לקרוא את הדו"חות העסקיים השונים שקיימים בעסק שלנו על מנת שנוכל לשפר כל העת את פעילותו.

בין דו"חות אלה נכללים 3 דוחות עיקריים: 

-דו"ח רווח והפסד  

-מאזן עסקי (בעיקר בחברות)

-דו"ח תזרים מזומנים

-דו״ח בקרה ותפעול (דוחות ביקורת פנימית)

על כל מנהל לדעת לנתח ולהבין דו"חות אלה ולהיעזר בהם בשעת הצורך. כמובן שלמרבית העסקים כיום יש רואה חשבון שעושה זאת, אך הכרחי שגם בעל העסק יהיה מעורב ובקיא בהם.


 

מעוניין בסיוע של רואה חשבון לחץ על המחשבון

 

 

 

 

bottom of page